Als u een bedrijf of een non-profitorganisatie in de VS bent en u werknemers in dienst heeft op uw loonlijst, dan bent u ook verantwoordelijk voor het inhouden van hun federale inkomstenbelastingen en andere belastingen die van toepassing zijn op het maandsalaris van de werknemer, in overeenstemming met het IRS-beleid, zoals de Social Security- en Medicare-belasting voor 2026. Het IRS-formulier 941 voor 2026, officieel getiteld “Employer’s QUARTERLY Federal Tax Return”, wordt gebruikt om het totale bedrag aan belasting dat een werkgever inhoudt op werknemers in te dienen en te rapporteren.
Zoals de naam al doet vermoeden, is het IRS-formulier 941 een kwartaalformulier, dus u moet dit formulier vier keer per jaar voorbereiden en indienen bij de IRS.
Updates voor 2025:
- Het loonplafond voor Social Security is verhoogd naar $176.100.
- Social Security- en Medicare-belastingen zijn van toepassing op de lonen van huishoudelijk personeel dat in 2025 $2.800 of meer aan contant loon ontvangt; en op verkiezingsmedewerkers die in 2025 $2.400 of meer contant betaald krijgen.
Wijzigingen voor 2026, op basis van de concepten (uit te brengen in maart 2026):
- Aankruisvakje voor geaggregeerde indieners: Er is een nieuw aankruisvakje toegevoegd voor section 3504-agenten, Certified Professional Employer Organizations (CPEOs) en andere derde-partijbetalers.
- Terugbetalingen via directe storting: Regel 15 is uitgebreid, zodat werkgevers een teveel betaald bedrag kunnen toepassen op hun volgende aangifte of een terugbetaling kunnen ontvangen.
- Rapportage van fooien en overuren: Het formulier en de instructies voor 2026 bevatten nieuwe rapportage voor gekwalificeerde fooien en overwerkvergoedingen onder de OBBBA.
Voor alle laatste updates over het formulier, raadpleeg de IRS-website.
